.................selamat datang my dear all.................

......Assalamualaikum......

Terima kasih kepada korang yg dtg jenguk2 blog ni.
..

Aku hanya menulis ttg 'Personal Life-hepy + sad' ttg 'photography' dan ttg 'i am B2B', as a M2B n now i am mama.. hehehe.. like! like! like!

Tinggalkan link anda utk aku jejak kembali .

































.:TQ 4 yr supporting & i follow u next:.

.:be my stalker:.

.:klik iklan ni:.

December 24, 2012

Kronologi Cinta ~~``

Assalamualaikum ... all my lovely readers..


Hari ni ade pengumuman penting..
chewahhhhh.. suspen jek kan...haaha
tp sbnrnye xde pape pn..

arini genap sebulan aku jadi isteri dia..
dan dia menjadi suami aku..
anyway bkn ni tajuk utama utk entry aku..hihi..
sblm aku citer lbh panjang lebar..
jom tgk kronologi ni dlu..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bertunang dgn beliau 
18.6.2011


3 bulan


Putus dgn beliau 
18.9.2011


8 bulan


Kenal dgn Budak Jahat 26.5.2012
Sempena Hari Belia Negara 2012
Ada Karnival Himpunan Jutaan Belia 2012 23-27 May 2012
Di Putrajaya


1 Bulan 10 hari


Bertunang dgn Budak JAhat
 7.7.2012


4 Bulan 16 hari


Nikah dgn Budak Jahat
 24.11.2012


------------------------------------------------------------------------------------------------------------

nk mula caner pun aku xtau..
 tp aku ikut kate hati je nk tulis ape.
hah!
 ya, mmg aku pnh bertunang thn lps sblm bertunang kali ke2 thn ni..
ms tu aku xde berkwn dgn sape2..
hati kosong.. sob sobs sobb .. hehhe
lalu aku dgn niat hnya mencuba saja nk knl beliau, 
aku trime pinangan dr mak beliau dgn hati yg redha malah tiada rs suke @ cinta.
tu pn setelah tuan puan penasihat menasihati aku terdiri dr mak ayah dan adik aku.
(mak aku pun mcm paksa jg sbnrnye, janji aku kawen, sbb dia takot ank dia x kawen2, hangin jek aku)
okeh !..  aku bkn trime suke2 je org yg aku x knl tp 
sbnnrye 
aku dh knl beliau secara rawak sejak kecik lg 
bezanya aku x pnh bergaul mesra dgn beliau mcm kwn2 lain kat kg.
knl gitu2.. knl sbb beliau ngaji kat umah nenek atok aku..
mak ayh aku pn mmg dh kenal baik..
keluarga beliau amat baik dgn arwah nenek aku dlu..

cume yg terlbh x-cited utk merapatkan kami hanya lah ibu beliau
dan adik beliau..
sdgkan beliau hnya (mcm ikut perintah) aje...
sms hnye bile perlu..
tp aku citer panjang jela ni!.. jwpn beliau hanya sepatah 2 kate..
kdg2 xde kate2 lgsung.. 
sejak bertunang..
dlm tempoh 3 bln tu.. xpnh langsung beliau call aku..
aku nk call! sory.. sekadar sms je..
beliau pn mcm nk xnk.. aku rs, aku je yg lbh utk CUBA suke..
dlm pd tu... yg hanye call aku tye kabar bg pihak beliau hanya lah 
mak & adik beliau.. x-citednya mak beliau pd aku x tau nk gambarkan mcm mn
ibarat aku ni menantu kesayangan la sgt2..klu blh nk lambung2 aku comel kiut miut nih!..hahaha
mcm risau sgt aku ni x suke kat ank dia yg mcm kayu tuh!.. heee,, :) xbaik aku kan.. tp tu la hakikat!!

pegi beli cincin tunang nih!..
beliau hanya berdiri je kat dinding kedai emas tu..
sambil mak beliau dan adik beliau tolong pilihkan cincin..
heeeeeeeee, ade ke patut...
cer la blaja mesra2 skit ke haper..

xpnh sekali pn nk knl keluarga aku, dtg KL ke jumpa2 n knl2 kuarge aku..
 bile bincnag psl nnt nk dok mn pas kawen. dia ckp dok kg umah mak dia.(arghhh, xmo xmo xmo)
dan aku x mungkin akn pindah kje ke melaka.. aku cume nk kje kat putrajaya jek!
dan beliau xnk cube utk luaskan pandangan utk ke tmpat lain..
beliau hanya ingin tgl di kg saje sdgkan aku keje kat putrajaya..
lama2 aku x tahan..dgn sikap x amik tau dia psl aku
even psl persiapan kawen pn..
aku ckp je trs trg xnk kawen dgn dia.. 
then dia jwp 
OK.. 
hurm.. sng kje aku..
bkn sng nk ckp putus ni tau!..lg2 dr mulut seorang pompuan cam aku.. hehehe
aku punya kecut perut nk ckp dgn mak ayah aku.. buntu..
lalu aku amik jln tgh..minta pendapat adik2 lelaki aku dlu..
sbnnrye bkn aku je yg pelik dgn perangai dia..
tp sbg lelaki, adik2 aku pn pelik jg..
so, adik ke-3 aku la yg tukang ckp hal ehwal aku nk putus tu..
tu pn setelah aku bg segala tok nenek alasan..
bukti2... dan pandangan yg btl2 munasabah kat keluarga aku.. 

so, 3 bln je aku bertunang dgn dia..
wlupn bertunang tanpa ikatan hati..
tp hati aku ttp rs kecewa jg..
sekurang2nya aku pernah berusaha utk memiliki pasangan hidup ...
ramai yg anggap aku dh jumpa org lain..
sdgkan semuanya x btl..

lps putus tu,
mak aku pula meroyan2 kat aku
suh aku kawen cpt2 klu dh jumpa sape2...
huh!..ingt mcm pilih ketam kat pasau ke!!.. 


moral of the story..
'jgn sesuka nk trime org yg mmg kita x cinta/suke'..
yes!blh trime, sekiranya dia jg cube utk suke kat kite..
barula ade give & take..

-------------------------------------------------------------

sejak aku pts
(ish!!.. lambat lg la aku kawen...)
(bising lg la mak aku tu)
aku selalu fikir, mungkin jodoh aku akn jd bertambah lambat
memandangkan aku pn bru je menginjak awl 30-an.. 
tp kebyakn org x caye ..maklumlaaa..cute sgt... hihihihihh..


biasala yg patah mungkin kan tumbuh kembali
yg hilang pasti berganti....
alhamdulillah slps putus 8 bln dgn beliau..
aku berjumpa dgn budak jahat ms karnival belia putrajaya..

Kami berjumpa pun ats alasan sama2
Kelab Persona..
sblm jumpa bdk jahat pun, mmg aku ade berkwn baik dgn sorang lg bdk persona..
suke kat dia, tp klu aku je suke x guna kan!.. 
dia cume minta kami berkwn dlu. 

ptg 26.5.2012 (sabtu)
tibe2 je no x dikenali call aku ..
aku ni main angkat je x kisah sgt nk jwp call dr sape2 pun. 


 aku : hello..
budak jahat : hello.. ni Bintang Hati ke ?.   
aku : ..hello.. ya ya sy bintang hati.. siapa ni?..
budak jahat : sy kayang merrah.. knl x?..
aku :.. kayang merrah?..sape ye?.. mcm pnh dgr, tp x pasti kat mn... 
budak jahat :. sy budak persona jg, pnh kite chat skjp, tp mybe awk x ingat.. 
aku :..oke x per, tp npe call sy?
 budak jahat :.. sy ade kat putrajaya ni , nk pegi karnival belia.. tp x tau sgt jln2 kat putrajaya...
no awk ni, laksamana ajebad yg bg, sbb td sy call dia tnye psl jln2 kat putrajaya, tp dia bg no awk, minta call awk, dia ckp awk duk cni...
aku :.... Ooo ok.. erm.. mcm ni, skang ni sy bru je spi umah, sbb dr pg td sy kt karnival belia tu spila kul 6 ni..letih penat sumenya ade... klu awk x kisah, sy jumpa awk mlm ni, blh?.. kat P9 mamak...
tu pn klu awk sanggup tgu la, sbb sy penat sgt2, nk mandi n rehat dlu..mlm2 skit bru leh kuar..
awk pegi la mn2 dlu.. 
budak jahat :.. ok..blh, tp nk tgu kat mn?..
aku :.. mlm nnt, awk drop je kt mn2 petronas call sy, nnt sy dtg..


(Bintang Hati : nama FB n Id persona aku
Kayang merrah : nama Fb dia n Id persona dia
Laksamana ajebad : nama fb dia jg, n org yg mule2 knlkan kami.. )

haaaaaaaaa, gitu la perbualan kami .


malamnya.. hampir jam 9 jg..
ms ni aku dh hampir lupe psl dia yg call td..
dan aku hrp2 dia x call la sbb aku mls nk kuar..huuhu
tp tibe2 lak dia call...
aku ni mmg x sampai hati..
dia ckp dia tgu kat petronas..
dgn mlsnya aku kuar la jg..
sbnrnye aku x sangka btl dia blh tgu aku spi mlm.. .
sbb aku ckp jumpa mlm je..
walhal dia blh blk je kan sbb x bpe tau sgt jln putrajaya. 
klu aku dh fedap cari jln x bpe nk jumpa, blk je lahhh..tul x?..
yg plg bengang sekejap
aku ingtkan dia dr jauh ke kan.. mcm perak ke, kelantan ke..spi x tau jln2 putrajaya..
upanya dia dok puchong je, adoii yai .. tp bab putrajaya dia mmg x tau.. huhu..
(baru semngu, ari2 jumpa, semgu tu la sesat)..


aku drop kat petronas..
benti sebelah kete dia(agaknya la)..
aku kuar trs g kat kete dia... muke samar2. xnmpk sgt muke dia yg sbnr... 
aku trs tnya, awk kayang merrah?.. dia angguk je...,aku ckp, awk ikut sy, kite g kat mamak kembar je la eh, dkt skit..

kuar je kete nmpk dia.... dlm hati trs
kate, tggi nye dia!.. oo gelap skit.. eh nmpk cam berisi!!..huhu. dont like!
tp dlm pd tu,
tibe2 terlintas dlm hati aku...
dia ke suami aku?......
xtau npe terlintas ckp mcm tu.. pelik..

pastu aku x prnh fikirkan ape yg aku terlintas td..
sbb nmpk gaya mcm bkn taste aku...
walhal ms tu nk jumpa suke2 je.. bkn nk jumpa utk jodoh..
miahaha.. gatai kann..hihi..

detik2
bile kami duduk je kat meja mamak tu..
trs aku ckp...
eh! tahi lalat sama laa..
mcm mn leh sama ni?...
aku mcm tergamam kejap.. x sangka.. 
dia ckp aku yg copy paste dr dia...
malu pn ade. sambil tutup mulut aku..gile  malu sbb sama..hahaaa
pastu kite org gelak2...
sbb btl2 x sangka..
tahi lalat sama..
letaknye pun sama sebelah kiri..
kereta persona kaler sama, kaler hitam....
kete aku stendet gaban jek..
kete dia lawo abis... huuhu...
mlm tu dr segala mcm benda kami borak n cerita spi la kul 1..
rs mcm best lak borak dgn dia..
dia pun akui benda yg sama jg..



(ni antra pic yg jelas nmpk tahi lalat kami...)
selepas dr kejadian malam tu..
kami sering sms, jumpa..
adehsss.. hati pun dh suke..
mcm tu jg dia..
kami jatuh hati x lama... dlm ms 2 hari tu je..
ntah npe la jd mcm tu kan.. 
 lps tu dia suarakn niat hati dia nk berkwn lbh serius dgn aku..
 tp ade mslh skit, sbb ms tu aku sdg berkwn dgn 1 lg bdk persona..
dan aku serba salah mau pilih yg mn 1..
tp sblm2 tu aku dh tnye, 
dia nk kawan dgn aku ni mcm mn..?..
pd aku klu nk kwn skdr suke2, mmg aku xnk..
sbb aku xnk dh kwn main2, suke2 tnpa komitmen utk menuju ke alam perkahwinan..
aku dh pnh putus cinta berkali2..
setiap kali hbgn cinta itu berlangsung tidak pernah memakn ms yg bertahun2..
kdg2 jeles dgn hbgn cinta kwn2 yg spi bertahun2 bercinta.. 
aku mcm fobia nk bercinta2 sgt nii..poyoo jek bg aku.. huuhuhu
selalunye pasti x sampai setahun pun, so aku sgt2 letih..
aku pn dh pnh putus tunang..
so semua tu aku x nk rs lagi...

dan sbnrnye dia lg muda dr aku 2 thn..huhu..
tu yg wat aku payah skit..
blh ke trime aku yg tua skit dr dia ni?..
leh ke trime aku pnh putus tunang?
 aku ni kan sejak dlu lg, ssh tul nk jumpa lelaki yg tua skit dr aku..
bekas X aku dlu ade yg spi 4 thn muda... 
tp biasa laa, bile aku dh yakin dgn dia..aku blh trime dia muda..
dan dia mmg x kisah pasal umo..
janji dia suke..janji dia cinta..
dia ckp, mak dia pun tua setahun dr abah dia.....hurmm .okeyy. :)

tp dia, 
dgn yakinnya ckp 
dia nk kwn dgn aku, nk knl dgn aku, spi nikah.. insyaallah katanya..
oleh kerana itu, 
aku putuskan utk memilih org yg bnr2 maukan aku utk melengkapi hidupnya...
aku beri dia ruang & peluang utk mencintai aku.
dan dia juga memberi aku ruang dlm hati dia sbb dh 6 thn dia xde sape2...
lalu, mmg benar aku memilih dia ..(suami aku sekarang).. hihi


2 mgu lps pertama kali jumpa tu
dia jumpa keluarga aku 
utk komitmen yg lbh jelas & nyata..

(okeh!.. ade penipuan kat cni...hehehe.. 
ms aku bw dia jumpa keluarge aku, aku ckp kat keluarga aku, kami dh knl dlm 2 bln..hihi..
bkn sengaja nk tipu, tp aku risau pandangan keluarga pd hubungan kami memandangkan aku pnh putus tunang..mcm tu jg, dia beritau keluarga dia yg kami knl bru 2 bln, pd hal bru je 2 mgu..huhu) 
even spi sekarang pun, perkara tu msh dirahsiakan lg.. hnya kami saje yg tau..
mulanya aku x nk bertunang..
tp aku ikutkan jg kehendak dia utk bertunang
..katenya nk merasa la jd tunangan org... hihihi.. poyoo sgt dia ms tu.. hahaha.

7.7.2012 kami tunang...
dan 4 bln kemudian, kami nikah ...

tempoh sebenar dr kami knl spi la nikah
hnya 6 bln perkenalan....

mule2 aku x yakin sgt hubungan ni akn berjaya..
sbb kami suka & kenal dlm ms yg sgt2 singkat..
yaa.. bercinta, bercinta jg..
dugaan & halangan ttp akn ade
samada kecik @ besar..
tp aku pasti dia lah jodoh aku yg tuhan beri utk kehidupan aku seterusnya..  

syukur alhamdulillah
 saat kami dinikahkan,
aku mmg bnr2 yakin

bhw 'kate hati yg terlintas ms pertama kali aku jumpa dia tu, jwpnnya.. adalah 
ya, dialah suami aku'...

 kat sape2 pn aku x pnh ckp hal ni.. sbb aku risau org kate
aku terlalu yakin...
spi la mlm pertama lps resepsi tu
aku sendiri beritahu dia..
kate2 yg pernah terlintas dlm hati aku dlu...
hihi.. dia cuma senyum mendgr celoteh aku...

------------------------------------------------------------
oke.. abis crita...
dh lama aku nk kongsi crite ni kat korang ..
ms sblm nikah lg..
tp aku fikir, lebih baik selepas nikah nnt...
ms tu segalanya akn terjwb pasti...
dan org yg pernah putus tunang mcm aku ni akan lbh berhati2 dlm berkata2..
sbb x semua pertunangan akan berakhir dgn perkahwinan..  
segalanya berkemungkinan berlaku..
dan sgt2 berhrp dlm sst perhubungan tu, bkn la dasar yg sagt baik utk kite pastikan sst perkara....


alhamdulillah....
dia kini menjadi milikku
& aku kini miliknya selamanya....
 Genap dh sebulan kami kawen...
semoga ikatan kami akan kekal spi ke syurga.. 


beberapa ari lpas kawen.................

adik aku : yg sdg berborak dgn husband aku...
aik!abg!... sama tahi lalat dgn akk?...
husband : laaaaa, ko baru perasan ke pis (hafiz).
aku :.. woii, lma dh bru ko perasan.. tinggal ketapi ke hape?..
kite org gelak sakan.. 

bab tahi lalat ni mmg kite org dh lali dgn pandangan org..
klu org dok tgk berkali2 kat kite bile berdua tu,
makna nya psl tahi lalat laa.. huhu..

kdg2 tertnya2 jga..
syg, perasan x akk yg dpn ni asik tgk kite ber2 jek?..
dia ckp, ha'a laa, perasan jg..
npe eh!.. tnya aku..
ntah la, jwp dia..
tp aku rs psl  lalat ni nya tahik!!..














8 comments:

Cik Awin said...

sweet je, dua2 ada tahi lalat di lokasi yg sama ;)

semoga ikatan yg terbina antara cik bin dan suami berkekalan sampai ke syurga...

msssyeeda said...

sweet...jodoh dah d tentu'n allah cuma kte perlu b'usha...semoga b'bahagia hingga ke syurga cik bin :)

Cheida_Mymee said...

semuanya jodohj dan ketentuan..
nice entry sweet je insyaallah cheida doakan BH bhgia smpai akhir hayat amin

zarith said...

Wah... dah 30 dah? Macam tak percaya... Sweet kisah ni

Tapi kisah beliau tu buat sakit hati jugak tau. Apa-apa pun tahniah....

bintanghati said...

cik awin.. tq cik awin.
msssyeeda & cheida :.. insyaallah, moga2 spi ke akhir hayat..terima kasih ye sudi bace..hihii

zarith :.. yer, thn ni 31 dh..
lupa nk tulis, yg husband cik bin muda 2 thn, tp dh edit skit2 balik citer td..hihih

NURUN said...

mula2 sy keliru. beliau dan budak jahat adalah org yg sme ke. lps dh bce smpi ke hujung bru paham. heeeeee

nona said...

seronoknya layan citer bh ni..sgt sweet..betul lah kadang2 apa yg terlintas dihati besar kemungkinan bakal terjadi...itulah takdir/jodoh namanya..

bintanghati said...

nurun :...hhahahahaa.. tu la , klu sape rajin bace spi abis, bru la leh fhm kan..

sbnrnye ade kisah cinta lg lps putus tunang tu, tp mls nk citer psl tu... cik bin sendiri x larat mau tulis.. hihi

nona : gitu la.. kdg2 kate hati yg lbh betul.. tp sukar sbnrnye nk percaya wlupn diri sendiri.. tp tu laa, lelaki yg terakhir cik bin jumpa tu la, jodoh sbnrnye..

.:Klik la iklan ni ha:.