.................selamat datang my dear all.................

......Assalamualaikum......

Terima kasih kepada korang yg dtg jenguk2 blog ni.
..

Aku hanya menulis ttg 'Personal Life-hepy + sad' ttg 'photography' dan ttg 'i am B2B', as a M2B n now i am mama.. hehehe.. like! like! like!

Tinggalkan link anda utk aku jejak kembali .

































.:TQ 4 yr supporting & i follow u next:.

.:be my stalker:.

.:klik iklan ni:.

October 18, 2012

Monolog #3 : Oh terharu! Dia pn sama

Dinihari .
Jarang lenaku terjaga
Tapi tidak mlm td...

Tersedar juga lenaku
terkial2 mindaku berfikir... kul bpe ek..
nk capai fon pn malas.. nk tgk jam kat dinding, lg la x nmpk ape2..
x pasti kul bpe..
rasa lemah lg...badan seakan kaku ...
kesejukan mlm, seakan tidak meredakan suhu badan yg suam2 panas sejak mlm td..
hidung dh terasa panas.....cecair idung plak melimpah keluar
aku teringat......................
aku dh spair 3 helai tisu nipis kat tepi bantal ..
klu x cukup, tuala febret ijau aku tu aku sangkutkan kat tepi katil.........fikirku senang capai..
aku capai sehelai tisu...hembus skit2 isi cecair yg tersisa.. berdecett..bedecett sorang2..
sungguh perit aku rs kat idung yg kurang kemek ni..
sesekali tertelan jua cecair yg maha enak itu... eeee ...
....... hrp2 'decetan' dr idung aku td, kak ayu x terjaga.. siti x terbuka mata.. & kak long pn xkan tersedar...
aku xmo mereka2 yg syok tido terganggu dgn 'decetan' aku ..

nk bangun malas...
tp aku gagahkan jg diri... buka pintu pelan2. pegi sinki dapur...
segera buang cecair tu... nyah kau kat sinki tu... kaco jek aku tido!..
dan air dr mulut pun aku buang jg...
pelik!.. ntah npela aku rs byk sgt cecair dlm mulut....
puihh... puihh !!.. ooo...lega..

aduhh... terasa lak nk terkucil...
perkara kecil ni mmg x blh ditangguh2...
aku segera ke toilet.. buka lampu...
bru nmpk stokin ijau yg aku pakai kat kaki .
dan bru aku nmpk sweater belang2 yg hnya aku pakai kat tangan..


tgk simen toilet mmg kering...
ahhh redah la ... malas nk tanggal stokin ijau kesayangan aku tu...
legaaa ...
pelan2 naik ke katil...
sunyi ...
mmg dr tadi aku dh tringat dia... dan kali ni teringat lg..
dan ingt2 lgi...

tibe2 ... nenooo nenoo neneoo... fonku berlagu ~
aku capai fon ...
aku tau tu msg dr dia...
dan aku pasti dia pn rasa ape yg aku rs...
msg dr dia .. Love u too sayang ...






nmpknye bru pg ni dia terjaga dan membalas msg aku mlm td..
sedang2 berfikir ttg dia...
wlupun bru berura2 nk bls msg dia...
dia call plak.................. mmg dia rs ape yg aku rs..
cpt2 aku jwb.. xmo mereka2 terganggu lg..

ms tu brula aku nmpak dh pukul 4.29 pg rupanya ..

terdgr sore dia disana kasar & berat..
dgn manjanya dia ckp...
dia terjaga sbb mimpikan aku.. huh! mimpi ape tuh!
dan dia ckp lg, dia demam...badan dh terasa panas ... sore dh dgr mmg serak2 basah..

ooo .. sungguh terharu ... tuhan menjadikan ksh syg itu lbh erat dgn perkara2 kecil yg manis begini...

dia demam... aku juga demam...
suara dia kasar, tekakku perit..
sama2 demam rupanya...
dan mcm2 lgila omelan manjanya utk beritahu aku yg dia mmg x sihat ...
...dia ingt dia sorng je demam nk manja2 ehhh ...
...eh!.. kite pn samala demam sama dgn kamoo syg... huhu
aku pun bitau la juga...
sy ni demam sama je dgn syg...
nampknye dia pun terkejut...dan terharu sbb x sangka sama2 x sihat

sempat lgi aku bg nasihat wlupn dlm nada yg amat berat..
klu pg nnt syg rs x ok lg... pegi la klinik..
amik MC....
dan aku ckp jg,  klu aku x ok pg2 nk kje nnt, aku pegi la amik MC...
Dan.. blaaa..blaaa blaaa blaaaa  .....
dia ajak aku sambung tido blk ...


6.30 aku jaga ..
hampir jam 7... aku call dia ..
tnye dh ok ke x pg ni.. kje ke x?...

nmpknya aku dan dia msg2 pegi jg kje...
pg ni badan dh rs lega skit...
skit je rs panas badan...
boleh la kot nk bekerja utk arini...

tibe2 dh mule nk batuk2 + bersin berkali2...hadoii perit tekak...
adehs.. nk mula blk dh ke?...















5 comments:

Amalina Ali said...

Wahhh.... sama-sama demam. sehati sejiwa lah namanya tu.:)

Unknown said...

.. hehe.. mybe la kot..

eila fazdli said...

nanti g klinik same2 ngan inchik abg yg tsyg yerk....hehe

Unknown said...

haa'ak eila..
mesti dia byrkan bil ..hihi..
tgk la klu xok lgi nnt g la kot..

yayaa said...

aloloor sweet nyer...>_<

.:Klik la iklan ni ha:.