.................selamat datang my dear all.................

......Assalamualaikum......

Terima kasih kepada korang yg dtg jenguk2 blog ni.
..

Aku hanya menulis ttg 'Personal Life-hepy + sad' ttg 'photography' dan ttg 'i am B2B', as a M2B n now i am mama.. hehehe.. like! like! like!

Tinggalkan link anda utk aku jejak kembali .

































.:TQ 4 yr supporting & i follow u next:.

.:be my stalker:.

.:klik iklan ni:.

October 19, 2012

Wedding Idea - Lucky Draw

Counting : B2B 35 days more ...



Assalamualaikum.................. all B2B cayang ... hihi...

disebabkan 2-3 arini aku asik bermonolog je ann
meh sni aku nk kongsi skit 
psl idea dr mak aku.

ms aku blk mgu lps 
mak ckp nk buat lucky draw utk penanggah & org2 kuat 
disebalik tabir wedding aku nnt..
saje2 & suke jek mak aku ckp..
berguna gak idea mak aku ni ann ..
so oooo ..misi pencarian brg juga berlaku ...
nk tau kat ne?.. 
kat
MR. DIY selayang...








ni pn. maznah tengah pilih2..
mak lbh excited dr aku ni haaa..
aku tlg tgk jer..
tlg iakan aje ape yg mak pilih...
tlg merayap kat dlm kedai tu ..



geram jg aku tgk
brg2 yg cute miut tu , mmg mengujakan perasaan aku .. 
pd sape2 yg rajin diy tu.. kedai gini mmg seswai laaaa utk korang.. ..
ker... ade juga B2B yg dh bli brg2 kat Mr. DIy ni?..
alaaaa, kedai ni mcm kedai 2 ringgit gak
bezanya brg2 kat sni ade yg lbh murah dr 2 ringgit.
brg2 dia pun cantik n cute2..












(TP 3 pix kat ats mak aku x bli la, saje bg korang tgk ape yg ade kat kedai ni)



(benda ni aku bli.. stand utk letak gelang or anting2.. suke arca ni..aku dh ade 3 koleksi doll stand ni)






(nmpk kan penutup tiub tu kaler ijau febret aku)
nnt nk bli 1 lg utk budak jahat.. kaler merah lak..
pastu diam2..


mak aku hnye bli brg2 ni dlm 100pcs je..
x kisah la bpe hargenya kan..
nasib2 la sape yg bertuah dpt benda yg lbh mahal skit..
kebykan brg x lbh pn dr rm2 per pcs.....
lg pn brg2 tu semuanya brg keperluan dapur.. 
mmg berguna la siapa yg dpt..

tp mcm aku ckp td laa..
cabutan ni utk org2 kuat je..
tetamu mmg xde laaa...
tetamu cuma suh mkn kenyang2 jeee..

cara pembungkusannya nnt
guna kertas minyak je..
nnt kwn2 mak yg tlg bungkuskan...
 





15 comments:

Amalina Ali said...

Owh. Good idea. Nak buat jugak la. Tu pun kalau ada bajet lebih. kuikuikuiii...

eila fazdli said...

eila org kuat akak gak kn...??? nk nombor gak ea....lalalla

Kakzakie Purvit said...

Kalau macam tu mesti semua nak kerja kuat supaya layak utk diundi:)

Unknown said...

nana:.. total bli brg ni aritu dkt jg laa rm200 .. depends la spend utk lucky draw ni bpe..
buat la jg... nnt mesti meriah...
nk2 yg makcik2 n pakcik2...

eila.. nk jd org kuat tu blh laa.. tp kne dok dapur, pki tuala putih tu... hihi

kak zakie:.. sbnrnye kak, semua org kuat akn dpt adiah ni, xterkecuali.. saje je buat mcm ala2 lucky draw... dramatik skit.. hihi

cik mah said...

Bestlah cik bin...menarik...gembiralah orng2 rewang nnti...

Unknown said...

ye cik mah...
idea ni korang leh la gunapakai jg..
sekadar suke2 n hepi2... xde le org rewang stress je men masak2..hihi

afizah's diary said...

cute nye barang2 kat situ.. :)

THE AUTHOR said...

Orang2 kuat yg penting patut diberi spesial gift.....kiiki. Idea baik..

~ NANA ~ said...

eh best la pulak tgk kedai MR. DIY ni

Unknown said...

afizah !.. giler cute brg2 dia..

anif :... tu btl hanif, seswai dgn bajet n target suke2..

nana : best nana, mcm2 brg cute...rambang mate..
aksesori kete pn ade jg... dan disebbkan kite giler dgn kaler ijau..
kite terjumpa la penutup tiub tayar kete yg kecik kaler itam tu, ade yg kaler hijau.... hermm, rembat la 1.. rm1.80 jer...

yolanda diego said...

mcm best kedai tu. ade cawangan lain x?

Unknown said...

Nn : ni dr hasil google ..hihi...

1) Mr DIY kuchai lama, at the kuchai entrepreneurs park
2) Mr DIY Jusco AU2
3) Mr DIY Pudu Plaza
4) Mr DIY Axis Atrium at Pandan
5) selayang mall has mr diy at lower ground - izzizahari
6) chow kit @ 368 Jalan Tuanku Abdul Rahman, 50300 Kuala Lumpur, WP Kuala Lumpur - liez
7) dataran sunway, kota damansara - sunsuron
8 & 9) Puchong got 2 branches - Tmn kinrara & Bdr Puteri - stimix
10 & 11) metro prima kepong & sri gombak - mch2u
12) Tesco Extra in Seremban. - inoitu, ViLenG
13) Jusco taman equine - samantha88
14) Endah Parade, Sri Petaling (Carrefour) - AridEyes
15) One at Cheras...At Bandar Sri Permaisuri ..Opp HERO Supermarket.. - meerock7
16) behind jusco cheras selatan - felixwlchuan87
17) 1st floor, Pandan Kapital, Pandan Indah - evolutionize
18) Mr. DIY Bukit Mertajam, beside DIMSUM CITY - callmefifi
19) Mr DIY Sri Manja Square 1 - Petaling Jaya (PJS1) - superjoemanito
20) ss2 mall 2nd or 3rd floor - n0thing
21) all these are added by nOthing too. Some already mentioned above but this is from his list:-
- Mr DIY Sungai Siput, Perak
- Mr DIY Pudu Plaza
- Mr DIY Axis
- Mr DIY AU2
- Mr DIY Bukit Mertajam, P.Penang
- Mr DIY Cheras (Bandar Sri Permaisuri)
- Mr DIY Endah Parade
- Mr DIY Sri Gombak
- Mr DIY Kepong
- Mr DIY Jusco Taman Equine
- Mr DIY Kuchai Lama
- Mr DIY Cheras Mahkota
- Mr DIY Kinrara
- Mr DIY Raja Uda
- Mr DIY Sri Manja
- Mr DIY Taiping
- Mr DIY Jalan Tunku Abdul Rahman
- Mr DIY Bandar Puteri Puchong
22) In Malacca : jusco ayer keroh - pdi_84, sporesan
23) dataran pahlawan 2nd floor - pdi_84
24) Taiping : old maybank building beside larut matang - kahjye
25) Tesco Extra Seberang Jaya - elv2k
26) Jusco Bandar Perda Bukit Mertajam - elv2k
27) Raja Uda Butterworth - elv2k
28) tesco kulim,kedah - lyod71, imranzero
29) Harbour Place, Pelabuhan Klang (LG) - wister
30) Batu 2, Kampong Jawa, Jalan Kota Raja, Klang.- inoitu
31) Bandar Permaisuri, Cheras. - inoitu
32) Mr. DIY @ Taiping and Pekan Parit Buntar - fainonline
33) ss2 mall in pj - JinXXX
34) Setia Alam Tesco - helven
35) selayang mall

s h a said...

menarikla idea your mum.salah satu cara menghargai org2 kuat. :) terbek.

Miss Zahirah said...

waa.. cute2 la barang dia..
btw, i follow cni.. ;)

LiNda said...

kedai ni kat mane dear?

.:Klik la iklan ni ha:.