.................selamat datang my dear all.................

......Assalamualaikum......

Terima kasih kepada korang yg dtg jenguk2 blog ni.
..

Aku hanya menulis ttg 'Personal Life-hepy + sad' ttg 'photography' dan ttg 'i am B2B', as a M2B n now i am mama.. hehehe.. like! like! like!

Tinggalkan link anda utk aku jejak kembali .

































.:TQ 4 yr supporting & i follow u next:.

.:be my stalker:.

.:klik iklan ni:.

October 8, 2014

# Tanda2 dia bukan jodoh kita dunia akhirat

Assalamualaikum....

Sememangnya, manusia perlukan cinta.....kasih....& sayang...............................adatlaaa.
Tp kene ingt tau!.......
manusia yg kite suka, cinta & sayang tu belum tentu Allah tentukan dia jodoh yg terbaik utk kita.
so , aku nk share kat korang tanda2 andai korang rs.......yes!.. dia bkn utk aku..
                                                                                         ooo... dia mcm dh bosan je dgn aku ..
                                                                                         patutla, dia wat derk je kat aku .huh.
                                                                                         ok!.. aku kne tglkan dia!muktamad!


 
 (pic dr google sekadar hiasan semata2 ye )


 # Tanda2 dia bukan jodoh kita dunia akhirat

..1) Sila 'compare' kan diri dia yg ko 'kenal dulu' VS 'kenal sekarang'. dah byk berubah ke?

..2) Naluri (instinct) pd hati tu Allah cipta pd setiap hambaNYA. Maka rasailah ia dgn tenang & bijak. Kata hati tu adakalanya betul..insyaallah, ko je yg tau, aku x tau!

..3) Bila ko kenalkan dia pd seorg kwn baik.. nmpknya dia lbh tertarik utk trs berhubung dgn kwn baik ko tu..errmm, patut laaaa..

..4) Apa kata ko uji dia...tp ko kne kuat! ujian tu penentu kejayaan & kegagalan.. tgk lah sendiri klu dia msh 'terhegeh2 nk cari ko ... msh 'tergedik2' nk call ko berkali2..ooo xde?.. ko tau dh jwpn tu!

..5) Ape? Dah 20 thn ko kwn dgn dia! kwn je?.. klu dia betul2 serius, Masa bkn utk pembaziran!..

..6) Dia x pnh kongsikan ttg keluarga dia pd ko!.. tidak wlu sedikit pn..penting ke ko! kan?

..7) Selalu je tiada ms, malah beralasan bila saat ko perlukan dia.. sdgkan ko bersedia utk dia bila2 ms pun (seolah2 mcm amik kesempatan). bahaya ni! tinggalkan je.

..8) Selalu dh terjadi, baik dlm drama mahupn realiti..... baik sgt dgn mak ayah dia, baik dgn abg, kakak, adik dia, baik dgn tok nenek, mokcik, pokcik dia....belum tentu ko jd sebahagian dr family dia nnt..x caya?.. aku dh rs!..hahaha..

..9) Berdoa & istikharahlaa setulus hati .. semoga dpt jodoh yg baik...Jgn Lupa tau!










0 comments:

.:Klik la iklan ni ha:.