.................selamat datang my dear all.................

......Assalamualaikum......

Terima kasih kepada korang yg dtg jenguk2 blog ni.
..

Aku hanya menulis ttg 'Personal Life-hepy + sad' ttg 'photography' dan ttg 'i am B2B', as a M2B n now i am mama.. hehehe.. like! like! like!

Tinggalkan link anda utk aku jejak kembali .

































.:TQ 4 yr supporting & i follow u next:.

.:be my stalker:.

.:klik iklan ni:.

October 7, 2014

Duniaku dalam peti sejuk!






Assalamualaikum....semuanya.. baik2 je kan...hihii

Mgu lps aku ade post status kat fb tentang tajuk yg sama...but no details...hihi..
so arini aku nk citer la kenapa & mengapa aku buat status yg merepek tu?...

........................... amat ketara sekali simptom 'sejuk' yg aku alami skang ni.......................
sgt berbeza dr ape yg aku alami tahun lps...

ok.............let me, story...hihi
sebenarnya, ms 1st pregnant dlu aku mengalami 'musim panas' yg berpanjangan dalam diri aku..
siang panassss..
apatah lg malam... rs mcm 'rumahku digurun sahara' jek..hahahaa~~~

huuu, smpaikan laki aku ckp, 'syg ni kulit biawak ke ape?.. x sejuk ke ari2 tido psg kipas spi 5 plus kipas stand lg...still berpeluh2 ms tido..tilam pn basah sbb perpeluhan yg excited sgt nk kuar...  spi kejang tulang temulang laki aku dek kesejukan yg teramat sgt.... hhehe..  tiap2 mlm, dia terjaga & suh urut skit belakang dia sbb kejang...kuturutkn juaa..hihi

ok ..fine!... aku trima la seadanya wlu laki aku ckp mcm tu............. tp alkisahnya mmg panas, tiap2 mlm aku lempor/sepak/terajang je selimut tu klu laki aku cuba2 wat baik utk selimutkan binik dia ni....hihi...

klu blh aku x nk pki baju genit pun.. hihi.. bygkan tiap2 malam aku x brpa lena dek kerana kepanasan yg melampau tu!...
done!

SANGAT BERBEZA .... dgn 2nd pregnant ni!...

sumpah!
aku rasakan 'diriku bagaikn dlm peti sejuk'...................huhuhuhuhuhuhu...
skang ni laki aku, lain plak 'tone' nya... 'ntah ape yg sejuk sgt ntah syg ni!..huh ..
nmpk tak? nmpk tak?..
lain kannn tone ckp diaaa..hahaaa..
mn taknya...
skang ni aku tido x berkipas pun xpe.. sadin je muke tido x berkipas wlu tido dlm tghari...hihi
klu laki aku buka kipas spi 4, aku plak tuko ke chanel 1..hihi..
spi dia naik marah!......  katenya pentingkan diri sendiri sbb mn tau 'putra' ankku, yg pns...huhu

tido ptg pun, aku pki sweater & berstokin...
lps mandi ptg pn, awl2 aku dh pki sweater....
nk ngadap tibi pn pki sweater..
dlm kete pki sweater..
econ dlm kete pn aku halakan ke lain... spi rs xnk naik kete dh, sbb x tahan sgt sejuk...

aritu aku minta kat laki aku, nk tido dlm bilik ms kat umah mertua aku dlm kul 2.30 ptg mcm tu, selalunya aku akn buka kipas...tp tak!... bile laki aku jenguk aku dlm bilik, siap dia tnya, syg x bukak kipas ke?... aku geleng je laaaa, x mampo nk ckp pe dh.. sbb mmg sejuk...huhu..

kdg2 aku trn awal dr opis ke lobi (wlu laki aku katakn lg 1 jam dtg amik)..aku dh siap2 trn lobi,
sbb aku x tahan sejuk...
ptg yg sejuk sepoi2 bahasa pn, aku dh rs sejukkkkk yahammatt... ate! caner?..

aku dh x blh wat ape dah dgn kesejukan ni!... terima la seadanya kan..hihi...
segalanya pengalaman yg amat berharga buat aku.... 
alhamdulillah,.......... aku telah diberikan nikmat 'kesejukan' dan 'kepanasan' dlm memory pregnancy aku ni...
semoga segalanya berjalan dengan lancar...Aminn..

0 comments:

.:Klik la iklan ni ha:.