.................selamat datang my dear all.................

......Assalamualaikum......

Terima kasih kepada korang yg dtg jenguk2 blog ni.
..

Aku hanya menulis ttg 'Personal Life-hepy + sad' ttg 'photography' dan ttg 'i am B2B', as a M2B n now i am mama.. hehehe.. like! like! like!

Tinggalkan link anda utk aku jejak kembali .

































.:TQ 4 yr supporting & i follow u next:.

.:be my stalker:.

.:klik iklan ni:.

July 9, 2013

2x bengang!...

aku mulakan jg dgn Assalamualaikum.......
salam ptg.. sbb ntry ni aku wat ptg
bile radar kebosanan mula naik......................hahaha

sejak menjadi warga ttp putrajaya ni...
tmpt kje aku lbh dkt dr dlu...
tmpt kje laki aku lak yg jauh skit :).. xla jauh mn pn sbnrye........hihih

so, bile nk kuar mn2 kete aku le jd mangsa bile minyak aku penuh..
dipendekkn citer, nk pegi kje smlm sign minyak kat meter dh tuko oren..sempat la jg drive g opis.
ye la, dkt..
blk kje nnt mmg dh ura2 dh nk isi minyak kt Presint 18...

ditambah plak dlm purse aku mmg tgl beberapa rm je..sbb dh blanja mcm2 kat opis..huhu
so mmg alang2 isi minyak, aku nk kuar kan duit la kat mesin.......
spi petronas........................rmi la plak kete nk isi minyak........ dh la kne tgu lama gile 2 kete dpn aku..
dlm ati, caner lak aku nk isi minyak ni?.. aku x kuar duit lg?.. buatnya kang beratur nk kuar duit?.. acaner?
kesian lak org lain tgu mcm yg aku tgh tgu skang ni?..
bab2 tgu menunggu ni mmg aku x leh laa, aku x suke menunggu & ditunggu...
aku cukup risau + amat gelabah klu org tgu aku lama2.. blh jd sewel kejap!

spi turn aku..
kuar kete, msk petronas wajib lock kete..(korang lock x?sesetgh org biarkan je)..
sbb kn aku sgt terdesak..trs cari atm cimb, seb bek x rmi org beratur,..
hrp2  kete belakang aku tu, bertabah la menanti mak buyung ni kuarkan duit............. hahahaa

aku dh jd gelabah la plak kat atm tu..
bile duit x kuar, resit plak yg kuar..................... huarggghhh!!!
bkn sekali, tp 3x percubaan aku...huh!..adoii.. npe mesin ni.. ?..gile ke hape..
time2 kritikal ni la atm ni wat hal.....
xkan kad aku rosak kot?.. aku dh risau ni,
org tgu lama nk isi minyak
klu aku ade  duit tu xpe la jg kan, ni xde langsung.......zeroooo

weeeiii, aku dh bayangkan!! xkan la aku nk blah mcm tu je dr pam minyak tu, tanpa isi minyak..
buatnya kang, tibe2 drop je kete tu kang, lg mau tolak la plak..huhu..xmo2...
dan dan la gen2 blakang aku tu bengang giler... & bertambah la lg bengang kete yg blakang gen2...
dan akn bertambah la bengang kete2 yg belakang lg tuu..

aku amik keputusan nk kuarkan kat atm mybank je yg mmg ade kat selang sebelah mesin sebelah aku..
tp aku dh pnh wat mcm tu dlu, tp kad akn jd rosak..........................
tp klu x selalu buat! blh je laaa kan kannn
tawakal la, moga atm mybank ni blh kuarkan duit aku dr cimb.....
soo, alhamdulillah, blh jg kuarkan..........

aku perasan bdk yg beratur blakang aku org dpn yg sama nk kuarkan duit kt cimb...
dgn ringan mulut aku tnya, mmg nk kuar x blh kan?..bdk tu pun angguk jg.........oooo .. sama kes dgn aku..
so, dia pn mcm aku, nk mencuba nasib kuar duit kat atm lain..........hehehe..

dgn sepantas blh..
wlu perot ni memboyot...........laju je aku ke kaunter isi minyak rm 30...
selamba je kuar, x pandang pn kete gen2 blakang aku tu!..malu
aku fikir, mesti dorang fikir.....eeeee seb baik la mak buyong..kah kahkakah kah..

aku sgt2 la bengang dgn atm tu!!!...
spi aku wat status FB..... naaaaaaaaak je aku letopkan atm mesin ni lah!... ngok ngek tul!!


aku pn meneruskan la perjalanan pulang


spi trafic light , berhampiran bulatan kacang P15........aku pn benti la..
aku terpandang signboard tu ade mention simpang msk umh aku tu
rupa2nya sekolah international nexus...
oooo, selama ni yg aku tau, n kwn2 ckp tu sekolah international je, tp x tau sekolah tu nama ape..  

aku  pn park mcm biasa..
kuar kete, amatla lembab skit kan.........dgn terhegeh2 nya aku  yg mak buyong ni haaaa..
aku parking msk bontot dlu,tp kete yg dh sedia parking sebelah aku tu, park msk kepala dlu..

sbnrnye... tmpt aku parking tu mmg  mengadap sekolah international tersebut..
bila dh kuar kete, aku terpandang la sekolah tu...
aku plak mcm terbuai je tgk sekolah tu...
dlm ati, oo tu la dia sekolah  nexus tuu.......
aku pn x fhm npe aku sgt terpegun dgn skolah tu...........ajaib kan!...hahahaa. entah laa..

tibe2.... 
npe dik?...
ade la sorang kakak ni tegur aku dgn muke cuak giler, sambil tgk2 kat tmpat aku berdiri..
sah2 la  aku terkujat!..
ms tu plak, aku bru berpaling ke belakang bile kak tu panggil..
aku plak tnya.....npe kak?... sambil- ntah tibe2 aku picit alarm utk lock kete aku yg ade sebelah kete dia...
sambil2 dia tgk aku ni dh memboyot!
akk tu jwb, akk nk buka kete...
aku mcm terpana kejap!.. nk buke kete?... ooo kete yg aku berdiri sebelah ni kete akk tu ke?..
abis, awt mcm cuak je akk ni?..
ke, dia pelik npe aku berada dkt dgn kete dia, btl2 aku berdiri kat pintu dpn kete dia!..

bile aku dh kunci kete...kak tu ckp...
'sory ye dik!'........
aku diam...tp aku dookkk fikir, sory for what?..
ooooooo..mybe aku dh mule fhm situasi & anggapan akk tu terhdap aku........................ hahahaha..
bengang + berangin jg aku ms tu, x ckp ape..trs je jln selowww2 wat2 x nmpk akk tuu... 

bengang sgt2....................................dia ingat aku nk kidnap kete dia ke hape?
ape, aku ni ade muka 'the most wanted yauu aa auuu '  
ke aku ni ade muka pencalar kete org..
hadoiiii....tergamak kan!
pd hal aku tgh fefeeling tgk skolah tu sorang2

so, firasat aku ttg...say sory tu, sbb
mybe akk tu dh tersalah sangka ttg aku bile nmpk aku lock kete aku & nmpk dgn mata kepala dia 
bahawa aku ni mak buyong yg lemah, selowww &  lg x berdaya ini........ 
harusssssssssssssslaaaa mak buyong ni sentap tau x?.. 

aku plak pi menyinggah kat kedai runcit bwh tuuu...
erm, terserempak lg dgn kakak tu.......
tp aku buat2 x nmpk ...hahahahaaa.. sbb bengang dgn dia....huhu...

tp......................................................seb bek la akk tu say sory...alhamdulillah la jg...
spi skang aku msh ragu2...say sorry for what?..
klu kakak tu sendiri yg terjemahkan maksud say sory dia tu,... mau nangis aku.....huwaaaaaaaaa..xmo xmo xmoo...


tau laa aku ni org bru duk kat blok tu kann... 
sah2 la muka aku ni x hot mn pun utk org kenal.............miahahahahaaa.. .
psl ni pun aku wat status kat fb..

wasalammmmmmmmmmmmmm & selamat berposa esok yer.. 







0 comments:

.:Klik la iklan ni ha:.