.................selamat datang my dear all.................

......Assalamualaikum......

Terima kasih kepada korang yg dtg jenguk2 blog ni.
..

Aku hanya menulis ttg 'Personal Life-hepy + sad' ttg 'photography' dan ttg 'i am B2B', as a M2B n now i am mama.. hehehe.. like! like! like!

Tinggalkan link anda utk aku jejak kembali .

































.:TQ 4 yr supporting & i follow u next:.

.:be my stalker:.

.:klik iklan ni:.

August 30, 2012

HIV TEst aku 03 . 09 . 2012

Assalamualaikum ..dears & B2B..

wlupun aku rs nk wat keje arini..
tp fail gak, terlajak nota kat blog ni...huhu .. aishhh .. bile nk abis fail aku ntah!!.. haha

pg ni sgt teruja nk cite psl Hiv Test ... Wow!.. 
sebenarnya sblm puasa lagi aku dh wat appointment Hiv Test kat 
Klinik Kesihatan Puchong Batu 14.
 (No. Tepon 03-80611814)
haaaa, siap bg no lagi mana tau korang tgh tercari2 jg kan...

appoinment tu aku buat pun secara tak sengaja jg. 
walhal ms tu aku dok putrajaya & ingt nk buat test tu kat klinik kesihatan putrajaya saja.
tp ramai yg x suggest kat putrajaya sbb lambat dan mkn ms sehingga 1 hari utk selesai sbb 
terlalu ramai yg nk wat test tu .. 
 kebetulan ms tu, budak jahat demam.
so, pg tu dia x g kje la. dia pegi klinik kesihatan puchong tu utk cek darah, amik ubat & mc..

aku ni plak kengkononn la nk wat surprise kt dia kan kan... hahaha
aku blk umah, wat bubur nasi ... 
jeng jeng jeng.. aku smpi kat klinik tu dgn muke selambanya bw bekal ..hihi

bertuah la dia aritu kat klinik, dgn tgh demam, dpt mkn bubur nasi 
sambil aku suapkan... ngengade lak dia kann... 
tp aku tau budak jahat terharu ... hehhe
okeh! stop..

ms kat klinik tu la aku terfikir & tertanya kat dia, samada klinik ni wat hiv test tak?...
trs la g tnya kat kaunter n msk bilik no. 9 kot.. buat trs appointment.. haaaaaa.. mmg lega.

NEXT .. 

pagi ni aku terbaca lak 1 blog dr kina EX-B2B 2011 ..

mcm tetau lak kan isnin ni jek aku nk g test ..
so, serba sedikit tu aku terkedu gak prosedur yg dinyatakan tu .. 
lantas... 
aku pun amik hp call le klinik kesihatan tu..
mmg la payah nk jwb.. akhirnye dail yg ke 7 kot baru dpt ckp... huhu

ape yg buat aku nk tepon tu sbb ade 2 persoalan pntg yg msh x terjawb2 lg ...

1..
member B2B http://laracintahatiku.blogspot.com/ ade ckp kat aku yg hiv test akan dtg 
memerlukan ms 2 mgu utk result keluar dan bknnya spt sekarang yg resultnya pd hari itu jg.. 

okeh.. jwpn dr klinik kesihatan puchong Batu 14 tu ckp..
ya, mmg betul .. tetapi buat ms ni sehingga bln 9/2012 sahaja, 
klinik dia msh lg ade stok KIT tu, so keputusan msh blh dpt hari tu juga..
huuuuuu... seb baik la aku nye test 3.9.2012 ni..lega.. hehhee

tapi selepas bln 9 nnt, baru lah keputusan test hiv tu akan keluar dlm 2 mgu.. 
dan dia ckp, ia bergantung pd klinik jg..
ade yg dh mulakan result kuar dlm 2 mgu, dan ade yg belum sbb mereka msh ade KIT tu lg..

(erkkk! x tau sbnrnye KIT tu hapeerrrr....adess)
yg mcm kit test air kencing, pregnent ke x, tu eh!

2..

dr sumber blog kina jg menyatakan perlu isi  
Borang persetujuan jalani ujian saringan HIV.

hurm.. ttg perkara ni aku tnye gak, adakah aku perlu isi borang tersebut..
jwpnnya : bergantung pd sesetgh klinik.
dia tnye aku, nikah nnt dimana?.
aku ckp ler kat gombak jer. so, dia ckp x perlu borang tu ..
hanye isi borang yg dia dh bg aku ms mula2 wat appointment tu
then
bw IC sahaja.. thats all..

so, kpd B2B yg bakal wat hiv test tu.. 
tnye la betul klinik tersebut psl prosedur tu..
lain klinik, lain care ..
ade yg sng... dan ade gak yg leceh..

thanks aku ucapkan
 pd Kina ttg info tu, yg buatkan aku kne tepon blk klinik tu..hehe



kite tgk plak resultnye nnt mcm mn yek!
aku akn update!!
tguu






1 comments:

Unknown said...

sila tinggalkan link kamoo ...
nnt aku akn jejak blk..

.:Klik la iklan ni ha:.