.................selamat datang my dear all.................

......Assalamualaikum......

Terima kasih kepada korang yg dtg jenguk2 blog ni.
..

Aku hanya menulis ttg 'Personal Life-hepy + sad' ttg 'photography' dan ttg 'i am B2B', as a M2B n now i am mama.. hehehe.. like! like! like!

Tinggalkan link anda utk aku jejak kembali .

































.:TQ 4 yr supporting & i follow u next:.

.:be my stalker:.

.:klik iklan ni:.

November 9, 2010

oh! meter personaku

memulakan n3 utk arini dgn kisah yg sgt aku kisah..
ptg semlm aku blk kje trs la g isi minyak kat petronas presint 9.keringnye minyak aku tu spi kuning dah kalernye...risau nk tgu spi arini klu x isi,benti tgh jln kang,naya je malu sorang2..
heheheh...disebabkan yg ade dlm purse aku hnye rm10,aku tuang gak minyak,bkn aku nk jln jauh2 pn,sekadar g opis rm10 ni dah cukup kaye bg aku klu setakat 2-3 ari seblm gaji.
tgh isi minyak tu aku tekan la spi 3 kali cam biasa,tp x jln pun meter dia...pastu aku tekan sekali lg trs je g rm10 nye liter minyak,aku dah mcm rs pelik, npe aku tekan sekali trs je rm10 kan...
tp disebabkan masa tu dlm pala aku ni dok melilau2 ke lain, pastu suke dok tgk kete lain lalu lalang, aku pn mcm ok jek laa...start jek kete,meter aku x naik pun 1 takuk,pehhh!...aku dah mula risau dan terfikir,td tu aku isi minyak ke x?...aku lak serbe slh nk tungu lama kat ctu memandangkan kete kat belakng aku dah mula tgu spi aku blah.

dlm hati mmg dh x sedap la, psl aku pelik nape meter aku x naik?...dlm hati nk  g tnye ke x kat petronas tu?...yelah.......mmg aku blur2 je ms tu..tp nk yakinkan hati aku, aku round la dl, kot la meter arini lambat naik...tp hampa gak sbb meter tu hnye naik dr 54-60 shj....huwaaa...mule2 segan nk pi tnye, sbb aku isi 10 jek kan...perasaan segan tu ade lah...tp aku pedulik ape...GUNAKAN KUASA PENGGUNA sbb aku yakin yg pertama aku isi minyak td mmg x isi ........bkn tipu, tp mmg aku yakin laa...
aku pn pegi la kat petronas td utk pastikan samada meter aku yg rosak ke atau mmg minyak tu yg salah!..hehe.minyak yg salah..hah! lantak la...
bdk petronas tu pun ade kate, penh jadi gak gitu bile tekan sekali trs g rm20..hehe..so bkn aku sorang je la penah kene...so, atas budi bicara antara aku dgn bdk petronas tu, dia bg la aku isi minyak rm10..(customer always right)..eheheheh...eh! tp aku x tipu tau, mmg btl....kali ke-2 isi ni, mmg aku tgk sendiri minyak tu berjalan spi rm10..mmg jelas aku rs minyak tu masuk berbanding pertama kali td...hepy gak la.
sesudah aku isi minyak, trs aku g ckp kat budak petronas tu 'terima kasih ye dik'...at least kene la ucap terima kasih sbb org berbudi kite berbahasa kan...
start jek kete, nk tau pe cite!..hah!..meter kete aku ttp x naik wlupun 1 takuk...dia hnya nek ke 61 jek...
ms tu aku mmg x tnye lg dah kat bdk petronas tu sbb aku rs METER AKU YG SGT HAMPEH!!!!..huhuhu
klu aku bitau lg kat bdk petronas tu gerenti  dia hangin lg dgn karenah customer mcm aku nih...
so, skang aku x psti la aku isi 10 ke 20?.hehe.............tp aku yakin yg pertama isi td mmg minyak tu x diisi langsung..dan kali ke-2 mmg btl2 aku yakin minyak dh isi...spi la aku blk umh, meter tu ttp x naik2...

pg td aku aku g kje,meter ttp 61 jek,tp aku rs bengang gilerr bile nk dekat spi opis..meter tu naik 1 takuk...awat la bengong sgt meter aku ni....huhuhuhu..jgnla wat hal time aku mmg tgh pokai ni....
so...aku nk wat pe ek, nk g cek juga ke x ni?.....xpe blk kang aku try tgk lg meter tu.....................................
klu x ok gak, esok gaji, kene la g cek kat kdi mslah dia ape......huhuuuhuhuhu..

1 comments:

DeQWa said...

WAH...ade diari bintang hati la..hehe..panjangnye ''diari''..hehehhhh

.:Klik la iklan ni ha:.