.................selamat datang my dear all.................

......Assalamualaikum......

Terima kasih kepada korang yg dtg jenguk2 blog ni.
..

Aku hanya menulis ttg 'Personal Life-hepy + sad' ttg 'photography' dan ttg 'i am B2B', as a M2B n now i am mama.. hehehe.. like! like! like!

Tinggalkan link anda utk aku jejak kembali .

































.:TQ 4 yr supporting & i follow u next:.

.:be my stalker:.

.:klik iklan ni:.

December 14, 2012

Picture : Resepsi 2.12.2012 .... review .

Assalamualaikum... all dear readers..

tadaaaa.. arini mood nk buat kojo..
mmg xde langsung..
jumaat ni mcm ari cuti sambil bekerja nampknya...hehee.
tul kannn kan kann..

 aku tunjuk
Picture dr Mr. OP abg ishak abu jamin dlu yer
ni pn sbb aku minta post 5 kpg pic outdoor dlu kat fb..
tp kesian kat aku
dia bg 3 kpg jek...huhu..
 jadilah...


Tema : Hot Red.. 
 mmg hot..







ms outdoor ni pun ujan rintik2..
tp xde la berlagu ribut..
ujan mcm xnk ujan jek..
so, dpt la kite org pegi mcm2 tmpt utk shoot kat putrajya ni..
1 kat taman saujana hijau P11
2 kat P8.. dkt jambtan x siap..mmg view masjid besi
3 kat tgh jln yg lapang sbb area tu jln baru buke, kurang org lalu lalang..
4 amik gambar dgn kereta budak jahat... sbg simbolik mula2 perkenalan kami..
ermm. aku msh blum cite mcm mn aku knl dak jahat..
mmg aku niat nk cite segala2nye slps nikah.. tguuuuuuuuuu. 



aku yg kne pegang.. 



lupe nk citer psl ni..
bunga api ni bw dr melaka..
aku asal melaka, konon mmg nk wat care melaka kawen ms mlm berinai laa...
ade tuka2 baju, tp cut off, x jd.. cri plan yg lbh menjimatkan... 
so, xyah la wat tuka2 baju.nnt aku jg yg letih..hnye wat khatam quran lg afdal.
sepatutnye nk pasang bunga api selepas khatam quran,
tp dpt tau, dpt bli bunga api ni last mnt..
sape lak nk pi amik kt kg aku kat melaka kan..
nk tgu org melaka dtg, jwbnye ms kenduri ahad tu la bru dpt..
so, lps resepsi belah aku,
mlm tu , wat la potong2 kek..
ayah aku bli durian byk jamu org2 yg menolong sbb kami msk sendiri berkampong..
mlm tu la bru dpt psg bunga api..
saje jek la suke2..




















 adik aku dpt abg ipar muda dr dia setahun...



 lps resepsi, xde pun sesi buka2 hadiah.......
sbb ms tu dh mls nk fikir...
penat sume ade..
so, mak aku ckp...
kak, ko bw blk je la sume hadiah ni, buke kat umah baru...
mak x kisah sgt psl hadiah ape org bg..
sumenye hadiah korang..
kang klu ko buke kang, dh berpecah sume brg..
mn plak nk campakkan..rumah ni dh la kecik..
yey.. nnt buke berdua dgn dak jahat... 






  ape kes ni?!! hihi..
ok.. adik aku ajak pegi tgk wyg 'Sepahtu the movie' midnight' ..
pd hal esok resepsi aku kat umah dak jahat..
see!.. sempat lg berjimba2 blk lewat tgk wyg..
pd hal esoknye pg2 aku kne blk umah mak dia
utk bersiap utk resepsi..





























see!! nmpk x bubble balloon tu ?..
kan dh ckp sambung ms resepsi belah laki...








 mak aku

























 pengapit aku





















 best ! life band...
ni pn kene paksa wat ucapan.. huhu..
x ingt ape yg aku ckp...
tu pn dorang minta pengantin nyanyiii ...OOooooo nooo ..
kat SoGo karaoke blh la nk melalak ... hehe


















nk tau sape mereka yg berbaju oren hitam ni?..
mereka adalah dr ahli kelab proton persona elegance owner club (PPEOC).
kami berdua mmg dr club persona..
so,
menariknye resepsi aku kali ni ialah...
sebelum berarak, pengantin konvoi dr petronas puchong perdana ke rumah.
(kat sana, kuarge aku & ahli club lain menunggu pengantin utk konvoi)
dh siap2 mekap trs ke petronas tu, sambil konvoi blk ke rumah n terus je berarak n bersanding..
ms konvoi xde gambar yg di ambil sendiri..
kne tgu picture dr OP nnt .. 
























puas ati kan tgk picture kawen aku...
thanks korang sbb sudi berkongsi gembire...

cume ms resepsi ni
aku plg x puas ati psl tudung...
mekap ok ..
baju ok..
bab tudung aku rs sgt ntah pape...
tudung tu jg la buat husband aku pns ati tgk aku ms resepsi tu..
sbb klu korang perasan, tudung tu buat rambut aku disekitar telinga asik 
terjulur jer keluar..
bpe kali ntah tgn aku ni asik btl2 kan.. 

bkn salah aku okeh!.. aku dh xplen kat husband npe jd gitu..
mak andam la x bg aku pki tudung ade owning 1 lg tu!..
mak andam mmg ade sediakan xtra tudung..
kat belah aku , aku dh pki shawl, so xnk la lgi pki shawl..
so, aku mmg dh nmpk dh tudung owning tu dlm beg mak andam..
aku ingt, kne pki tudung tu la..
lps mekap dia suh aku pki tudung lingkup tu jg..
aku kate nk pki tudung tu, dia x bg, dia ckp.. belah keluarga mak mertua x bg aku bg pki tudung yg dh biasa aku pki.. suh wat lain dr biasa..
owning tu old fashion katenye..
old fashion apenye.. bkn owning kosong je, tp owning yg ade manik mutiara tu.. cantik kan..
hurmmmmmmmmm ... ape aku nk kate?...
diam aje laa... klu ikutkan aku x selesa langsung pki tudung tu..
sgt2 tidak selesa tau... huhuh
nmpk bulat giler muka..
dn tudung tu gak wat husband aku membebel kat aku psl nmpk rambut.. huh!..
eee.. geram je..
klu mmg tudung je yg ade aku xla kisah sgt..
dh sah2 aku nmpk ade tudung 1 lg .. 
pape pn... aku suke mekap mak andam ni... 

1 lg...bibir bwh aku ditebalkan dgn lipstik oleh mak andam...
mak andam ckp, bibir aku nipis... hehe
org nye cute!.. mmg la nipis.. hhahhaa.. sengal perasaan..
tgk kat picture, ok je..
x nmpk bsr pun bibir aku tu..
atau kecacatan bibir yg terlampau..
kire ok la tuh..


okeh.. dear.. sekian..
hehehee.










14 comments:

cik mah said...

merah mak ngahlah....cntiklah outdoor..n bestnyer ade bunga api....

Mrs. Rainbow said...

biasela awak mak andam ni kdg2 byk songeh..kite plak kne ikt cakap diorang..

Unknown said...

samala kita.. yang masa akad nikah pun terjulur keluar rambut tepi.. huhu.. penat betulkan..

neng ana said...

Dulu pn sama..kte xmoh pakai tudung yg tonjet tinggi2 tu. Tp mak andam kata
"Awk diam je..nnt akak uruskan.."
Tp dia pakaikn jgk..sedeyh! Nseb bek puas hati dgn make up sume.huhu

Unknown said...

cik mah: thanks..mmg merah makngahh.. husband la plak giler merah...

qis/neng ana : mmg pn .. kite plak yg kne ikut ckp dia.. ms mule2 nk mekap nikah, dak jahat dh pesan jgn cukur kening n jgn buat tonjek/sanggul tgi sgt?

cik bin: cik man, xnk cukur kening tau..
pak andam: nk cantik, xnk?..
trs je dia cukur, pastu dia bebel ckp, ala skit je pun cukur, bkn byk.. lg pn laki ko x perasan punyaa...

yg mak aku plak just on kan je.. abis nk kate ape?.. diam je la..
dlm ati, berdoa , moga2 dia x perasan ...

last2 mlm td dia dok belai2 kat kening...(kikiki)...teett ..
trs dia tnye .. cukur kening eh?.. aku diam, kali ke2 bru la aku ya kan je.. trs la dia pok pek pok pek.. mencikk !!.. kantoii slps 3 mgu kawen. huh!.

shizan: iye la, penat byk kali btl kan rambut tu.. rs nk tanggal tudung n tuko tudung lain pn ade.. so sedapkan hati, insyallah dlm gambar nnt x perasan sgt.

Nursaila Norman said...

ala kesiannya cik bin..xpasal2 kena marah dgn hubby..apa la mak andam tu..suka hati kita la nk pakai apa,xselesa kang kita jgk..huhu..xpe la cik bin,dh selamat pun..semuanya cantik je..merah menyala lagi :))

meazrynn said...

tahniah cik bin....
merah mak ngah die ek... cantik..selamat pengantin baru ye..semoga berbahagia hingga ke syurga..:)

Unknown said...

Tahniah sis...Chantek sgt dgn tema warna merah tu.. :) Semoga kekal bahagia hingga ke syurga..amin

Kakzakie Purvit said...

Alhamdulillah... selamat/meriah/cantik semuanya. Moga terus mendapat limpahan kebahagiaan.

Psst: tinggi betul en abangnya..

Unknown said...

saila : thanks saila .ye la..kne gak bebel dgn husband.. abis camno, dongar yo lah.. hahha

meazryn: thansk byk2 ye ... moga2.

seneorita : thanks juga .. amin..

kak zakie: syukur kak semuanya ok..
mn yg x sempurna tu, anggap je perkara biasa dlm majlis.. kan..thanks kak ..
haaa.ah kak.. abg mmg tgi..hehe.
sng je tgk dia capai benda2 tgi dlm umah.sng sy jg ..

s h a said...

Cik bin memang howt.Hehe.Wahh...siap ade bunga api.Meriahnye.
Pasal mak andam tu agak x patutla.Patutnye kenala pentingkan keselesaan customer kn.Tapi xpe.Cik bin tetap howt. :)

Unknown said...

keh keh kehh... geli ati ni cik sha ckp gitu.. hihi
bunga api tu ade lbh lg 4 btg..
nnt nk pasang kasi abis..

WE said...

congrats bintanghati...
merah makngah tew!!!

Anonymous said...

Huhuhu truly sad..
Tudung lingkup tu knp x ckp yg u tak suka.. mana la tau it keep moving after berarak bagai.. kl kata x selesa boleh tukar seblom bersanding sbb byk masa lg lepas mekap tu kan...

Mmmm tooo sad jgk ekceli mekap tu FREE.. baju pon boleh kata 50% mak andam tu sponsor. And toooo bad no word thank you sebaliknya di hentam kat entry... kenapa tak hantar mesej komplen trou personal kan 1 to 1 je tahu, ok every body read this entry for sure kutuk mak andam telingkup kan... kesian kami... dah la berhempas pulas tuk kenduri.. tunggu pengantin x dtg2 menolong alih2 dpt tau tgk wayang.... ok la takpe dah lepas pon... saya minta maaf atas kekhilafan diri saya. Thank you..!

.:Klik la iklan ni ha:.