.................selamat datang my dear all.................

......Assalamualaikum......

Terima kasih kepada korang yg dtg jenguk2 blog ni.
..

Aku hanya menulis ttg 'Personal Life-hepy + sad' ttg 'photography' dan ttg 'i am B2B', as a M2B n now i am mama.. hehehe.. like! like! like!

Tinggalkan link anda utk aku jejak kembali .

































.:TQ 4 yr supporting & i follow u next:.

.:be my stalker:.

.:klik iklan ni:.

June 18, 2013

Edisi Marathon : Maternity Wear, Baby Outlet, 27 weeks Check-up, minum air gula

Assalamualaikum all readers...



Story 1


sungguh aku mls nk menaip story mory pas kawen ni..
kdg2 rs segan nk bercerita..
kdg2 x tau ape yg nk dicerita.. hihihi.. gatai.!!


bila kandungan ni dh nk msk 7 bln, meraban jg la mencari baju mengandung..
baju kurung mmg dh x muat la..
nk mencari jln2 shoping ke...
uptown ke, sungguh aku dh x larat nk berjln sgt..
akhirnya 
shoping online je..wlu pn kurang / risau nk bli online klu yg dptnye nnt indah kabar dr rupa..
tawakkal je laaa..
sbb pnh sekali aku g uptown mines..
laki aku gelakkan je aku bile kebnyakn maternity dress labuh giler, tu bg aku yg sedia pendek ni la kan.. haha..
berangan nk maternity dress tp aku lbh seswai pki blouse je.. hihi.. 









Story 2





aku pegi ms date terakhir je 9.6.2013....
pegi pn dh ptg, so xde la meriah sgt org.
selesa nk shoping, nk jln, nk meraban ape sume pn blh..

disebabkan aku takut blurrrr ms nk bli baju baby
aku bw la sekali mak mertua aku...
dia lg hebat shoping dr aku upanya..
maklumla kan, cucu pertama dia jg.. hahahaaa..
so, dia yg xcited..
siap asing, mn yg aku pilih........duit aku sendiri...
mn yg mak mertua pilih, duit mak sendiri....syg mak mertuaKU..hihihi....

esoknya mak mertua aku call
suh basuh dlu baju2 baby tu
ni aku x tau la plak kan...
baju aku bli pun, aku pki je pun trs...
tp aku x basuh pn lg, sbb nk msk umah baru........tgguu the story yer..


Story 3

6.6.2013 checkup utk bln 6
ms ni dok dh detek uri aku msh di bawah...
blh info kat cni..BAHAYA URI BAWAH

sbnrnye dr awl kandungan
x silap aku trimester 1 lg
dok dh ckp, uri aku ni mcm kat bwh
tp dok kate, msh awl mgu
nnt mybe dia akan naik dlm usia 28 weeks

so, dok bg next date , 2 mgu ms kandungan aku dh 29 weeks..
mulanya ati xde la risau sgt
tp tgn aku ni gatai sgt nk meng'google'..
hurm sudahnya
mmg aku risau sgt..
mak mertua kate suh urut skit bwh perut..
tentula aku & hubby xmo sbb nnt ntah jd ape lak kann..
so, aku sdg menanti checkup 20.6.2013 ms kandungan aku 29 weeks..

Semoga Allah mendengar doa & kata2 hatiku.......... Insyaallah.....



Story 4

14.6.2013 - appoinment minum air gula ........ hahahaa...
byk cite yg aku dgr gulanya pekat & manis yahammatttttttt...

tp rsnya tu mybe dlu2 or tgk pd klinik jg..
alhamdulillah aku dh melepasi fasa minum gula ni dgn jaya nya
sbb pd aku air gula tu xde la sepekat yg pnh diceritakan kat aku...

mula2 aku tgk cawan yg berderet dgn air gula tu...
aku tgk mn yg rendah skit paras air gula................hihihi..
dgn bace bismillah...
aku minum sekali teguk saje spi abisss.. mmg manis, mmg sedap..heheheee..
yg bestnye ade perisa oren n grape..so aku amik yg oren..

aku tgk ade yg mcm x tahan je nk minum air gula tu..
ade yg berkali2 teguk baru abis.
tp aku ni mls nk fikir sgt.. seteguk je sekali minum....hurm..
alhamdulillah.......xde muntah.. hhihii..





0 comments:

.:Klik la iklan ni ha:.