.................selamat datang my dear all.................

......Assalamualaikum......

Terima kasih kepada korang yg dtg jenguk2 blog ni.
..

Aku hanya menulis ttg 'Personal Life-hepy + sad' ttg 'photography' dan ttg 'i am B2B', as a M2B n now i am mama.. hehehe.. like! like! like!

Tinggalkan link anda utk aku jejak kembali .

































.:TQ 4 yr supporting & i follow u next:.

.:be my stalker:.

.:klik iklan ni:.

December 19, 2012

Tesco & Giant ~``

Assalamualaikum ...
all my lovely readers.


ms utk shoping brg rumah dh mule mlm td.. 
ooh ye, mmg aku tgu gaji..
sbb tgu gaji la dapur umah sendiri x berasap seadanya sebaik lps kawen ....

pas kawen .. semuanya kering .. hhehehe.. tu biasa kann
yg ade pn sementra tgu gaji..

memula aku g tesco...
amik saje brg yg perlu...



 dia sengih je sbb gaji aku yg kuar dlu.. hihi


aku geram je dgn pakcik yg dkt kaunter baju putih tu..
lambat nye ms nk bayor..
ntah npe la kad kedit dia x berfungsi..
x tau la klu dh limit ke, atau mmg x leh guna.. 
aku dh pandang2 dh husband sbb geram tgk pakcik tu...

plg sakit hati.. trg2 aku nmpk duit cash dlm tgn dia beratus2...
nk jg tercongok tgu kad kredit dia tu ..
cashier tu dh bape kali ckp xleh .. ade lbh 5x try ttp x leh gak...
x puas ati la kot...klu x puas hati byr je la guna cash tu kan?.. 
pastu wat dek jek mcm x bersalah mcm xde customer lain lak yg nk buat byrn ... huuh!..
last2.. dia bg gak cash tu.. huh!


kemudian aku terpaksa plak ke giant...
sbb dapur gas yg aku nk xde stok...
dh nk kne berkejar ke giant..seb bek la tesco n giant dkt.. 




kat giant stok mmg byk... hihi.. 
mmg perabih duit la mlm td..
mlm td jg beli gas..
spi umah . masakan pertama yg aku goreng ialah
nugget + milo pns..
yee yehh yeii .. aku x yah dh bli mknan bile blk kje.. 


so... aku kne masak utk pertama kali sbg isteri arini..
menu ape yek?.. tgh fikir2 ni..


lps kawen
sbnrnye bru la aku tau laki aku ni pandai memsk..
dan dia mmg suke masak..
berbanding aku ni yg mmg x bpe nk rajin masak... 
benda tu dh wajib skang, sbb dh jd isteri org... 
ms tu pegi kedai runcit.. mcm2 la brg2 basah yg ade..
trs dia ckp... x sabar nye nk masak..
sbb teruja sgt tgk ikan2 sayur2..
huhu.... 
mak dia mmg dh ckp kat aku..
bab mkn jgn risau, dia x cerewet
dan dia mmg pandai masak...  tp ms tu kurang percaya sgt.


nk tau ape yg dia masak?..
ha ni haaa.. 

 breakfast ..
 

 lunch ...



td aku ckp, lps kawen duk umah baru, dapur x berasap kan?..
mmg x berasap tp ms tu laki aku nk sgt mkn kat umah.. 
kite org beli la ape yg patut..
bayangkan kami blum ade dapur nk masak...

tp semua ni dia guna rice cooker je..
sama2 msk, tp lbhnye aku tlg tgk, tlg potong.. dressing ke, msk ke, dia yg wat..
dlm hati aku.... handalnya dia nih..!!.. huhu..
ye mmg mknan tu sgt simple..sbb tu dia blh buat!
tp kite blh bezakan mskan lelaki yg x bpe pandai msk dgn lelaki yg btl2 pandai msk..
care dia msk tu bkn cincai2 nye msk, teliti.
dia plak yg byk bebel psl masak itu laaa ... ini laaa.. haishhh sape yg bini ni?.
 teliti gile plak tu.. aiii.. jatuh saham aku!

air minum je aku bli tiap2 ari sbb nk msk air pn cerek blum ade..
msk nasi goreng.. telur , sup .. semua dlm rice cooker hadiah kawen..
bukti msk dlm rice cooker : nmpk x telur tu dh jd bentuk bulan sabit.. hehhe..see!
tu pn aku yg bg idea utk try msak dlm rice cooker yg ade..
dh la rice cooker tu mmg kecik.. cukup2 klu masak nasi utk ber2.

nmpknye aku kne lbh handal dr dia..
pasni aku nk tgk mskan ape plak yg dia leh msk..
sbb kje aku dh sedikit sng bila kat dapur..
dia blh tolong aku buat ape je kat dapur..hihihi..
laki camni la yg aku nk, blh ringan tgn tlg isteri ..
tppppp ... skang ni dia giler FB sgt2 sagt2.. 
giler check-in
giler post pic gambo kami berdua g mkn, pic dia msk utk aku!..
arghhh !!! 

tp dia x tau dlm diam2
bini dia ni gile ber'blog'.. hihi..
dia tau, tp dia x pnh amik tau pn.. 
selamat!..





9 comments:

Diyana said...

sempat lg posing2 dlm hypermarket.. hehe

org laki ni actually mmg pandai masak... t'masuk hubby saya... and b4 kawen lg saya dh serah tugas masak2 dekat dia.. isteri tolong makan je.. yeay~

Unknown said...

posing2 ni pengarah nya dia la... suke sgt amik gambo.. kdg2 segan tp ikutkan jg laa.. sblm ni xde sapa nk jd fotografer cik bin, skang ni dh
ade..

best kan, laki pandai msk.. hihi..

kdg2 sengaja usik dia.. thn dpn masuk la masterchef.. xnk plak katenye..

Diyana said...

best3
sampai diri sendiri nak masak pun jd segan.. ahakz!

Unknown said...

tu la.. mmg btl.. kite nk msk pn jd cam segan2.. mcm x kene rsnye kan..
hihi..

Diyana said...

nasib laa cik abg tu mkn xsedap... hehehe

fatehamohamed said...

wahh..lelalki ni mmg pandai masakk tauu..tunang teha pon pandai masak jugak..neves pulak nak kawen nnt..dah la tak terer masak kann..huwawaww;p

Unknown said...

untong la kite teha.. hahha

neng ana said...

Teringat ms shopping pas baru kawin.penuh troli.hehe

Bestla suami pandai masak.ringan sket kerja isteri :)

cik mah said...

Bestnyer..ala ciannyer..cepat2 tau cri dapur..l

.:Klik la iklan ni ha:.